تبلیغات
رایانما - مطالب آذر 1398

ابطال کارت بازرگانی

شنبه 16 آذر 1398 نویسنده: درسا م |


تمامی تاجران و بازرگانان برای مبادرت به امر صادرات و واردات کالا به صورت تجاری ، عضویت در اتاق بازرگانی ، واردات و صادرات از منطقه آزاد تجاری و همچنین ثبت برند لاتین ( خارجی ) باید کارت بازرگانی اخذ کنند.
کارت بازرگانی به هر 2 صورت حقیقی و حقوقی قابل اخذ می باشد . یعنی یک شخص می تواند هم به عنوان مدیر عامل یک شرکت کارت بازرگانی اخذ کند و هم به عنوان یک شخص تاجر .
مرجع صدور کارت بازرگانی اتاق بازرگانی می باشد که این کارت از طریق اتاق بازرگانی با یک سری شرایط خاص اخذ می گردد. اما در صورتی که بعد از صدور کارت بازرگانی مشخص شود که دارنده کارت فاقد یک یا چند شرط از شرایط دریافت کارت می باشد و یا بعد از صدور فاقد شرط یا شرایط مذکور گردیده است وزارت بازرگانی می تواند راساَ نسبت به ابطال کارت اقدام نماید . در این صورت ، چنانچه این امر برای اتاق بازرگانی یا اتاق تعاون محرز گردد باید وفق بند 1 ماده 10 مکررات صادرات و واردات ، موضوع را جهت ابطال به وزارت بازرگانی منعکس نماید.
ابطال کارت بازرگانی ، تعلیق کارت بازرگانی ، مدارک مورد نیاز و هر آنچه را که باید در این زمینه بدانید را به طور کامل برای شما عزیزان شرح داده ایم.

ابطال کارت بازرگانی
ابطال کارت بازرگانی دو حالت دارد : اجباری و اختیاری
الف ) ابطال اجباری
به موجب ماده 30 قانون امور گمرکی ایران ، چنانچه دارنده ی کارت بازرگانی مرتکب جرم قاچاق شود علاوه بر مجازات تعیین شده ، کارت بازرگانی وی نیز بر حسب مورد به طور موقت و یا دائم ابطال می گردد.
ب) ابطال اختیاری
اشخاص اعم از حقیقی و حقوقی برای ابطال کارت خود می توانند در تهران درخواست خود را به اتاق بازرگانی و در شهرستان ها به نمایندگی اتاق بازرگانی و یا به ادارات کل بازرگانی استان ها تسلیم نمایند یا می توانند مستقیماَ به وزارت بازرگانی مراجعه کنند.

مدارک لازم جهت ابطال کارت بازرگانی حقیقی  ( ویژه اشخاص حقیقی )
1.  تقاضای شخص
2. اصل کارت بازرگانی
3. اصل اظهارنامه ابطالی ثبت نام در دفاتر بازرگانی
4. گواهی مفاصا حساب بیمه تامین اجتماعی جهت ابطال ( در صورت تولیدی بودن )
5. گواهی مفاصا حساب دارایی آخرین سال مالیاتی جهت ابطال ( به همراه داشتن برگه های تشخیص و یا قطعی سال های 79 به بعد و اظهارنامه مالیاتی دارای کد رهگیری سال 1390 الزامی است).
کلیه شرایط فوق برای اشخاص خارجی نیز قابل اعمال و تسری است.

مدارک لازم جهت ابطال کارت بازرگانی ( ویژه اشخاص حقوقی )
1. تقاضای شرکت در دو نسخه
2. اصل کارت بازرگانی و کپی صفحه 1 و 2
3. دو نسخه اصل اظهارنامه ابطالی ثبت دفاتر تجاری
4. گواهی مفاصا حساب بیمه تامین اجتماعی جهت ابطال
5. گواهی مفاصا حساب دارایی آخرین سال مالیاتی جهت ابطال ( به همراه داشتن برگه های تشخیص و یا قطعی سال های 79 به بعد و اظهارنامه مالیاتی دارای کد رهگیری سال 1390 الزامی است).
6. صورتجلسه مجمع عمومی برای شرکت های سهامی عام ، خاص و صورتجلسه هیات مدیره برای سایر شرکت ها مبنی بر ابطال کارت بازرگانی ( در صورت عدم انحلال) ،
7. اظهارنامه ابطالی ثبت نام در دفاتر بازرگانی
8. کپی روزنامه رسمی اعلام انحلال شرکت
کلیه شرایط فوق برای اشخاص خارجی نیز قابل اعمال و تسری است.

تعلیق کارت بازرگانی
در صورتی که کارت بازرگانی شخص ( اعم از حقوقی و حقیقی ) مفقود یا سرقت گردد در صورت تقاضای دارنده ی کارت ، نسبت به تعلیق کارت وی اقدام می گردد.
اقدامات لازم جهت تعلیق کارت به قرار ذیل است :
1. تقاضای شخص
2. اطلاع به اداره آگاهی در صورت سرقت
3. درج آگهی در روزنامه کثیرالانتشار ( نام دارنده کارت اعم از حقیقی و یا حقوقی و شماره کارت بازرگانی در روزنامه درج گردد ) .
موسسه حقوقی ثبت نیک با کادری متخصص و مجرب در زمینه ی کارت بازرگانی ، خدمات خود را به صورت ویژه ارائه می نماید.
برای این امر ، کافیست با همکاران ما تماس حاصل فرمایید.

   


ثبت برند زعفران

سه شنبه 5 آذر 1398 نویسنده: درسا م |

 
زعفران گیاهی است که محصول آن به دو صورت تر و خشک در همان ابتدای دوره رشد و نمو قابل برداشت و فروش است. ایران ، بزرگ ترین تولیدکننده زعفران دنیا با 95 درصد کل تولید این محصول ارزشمند است. 41 کشور در کره زمین خریداران طلای سرخ ایران هستند . از این رو ، ثبت برند زعفران از  الزامات اساسی جهت شروع فعالیت در این زمینه می باشد.در واقع، ثبت برند تضمین می کند مشتریان می توانند محصولات را از یکدیگر تشخیص دهند .مشتری به محض ملاحظه ی علامت می داند که این محصول متعلق به کارخانه یا تجارتخانه ای است که مورد اعتماد او می باشد و بدین ترتیب،با ثبت برند شرایط مناسبی برای مصرف کنندگان به وجود می آید .

از طرفی دیگر، ثبت برند باعث جلوگیری از سواستفاده ی متقلبان می شود و از عرضه ی کالاهای مشابه توسط اشخاص ثالث تحت علائم تجاری که عین یا به طریق گمراه کننده ای مشابه علامت تجاری دیگری هستند جلوگیری به عمل می آورد.
از جمله سایر امتیازات ثبت برند می توان به موارد ذیل اشاره کرد :

ثبت برند می تواند برای سهامداران ایجاد ارزش افزوده ی سهام کند و باعث افزایش درآمد شرکت شود.
علامت تجاری ثبت شده ، قابل نقل و انتقال است . لذا، می توان آن را انتقال داد.
می توان تفویض اجازه ی استفاده از یک علامت تجاری ثبت شده را به شرکت های ثالث داد که می تواند مبنبع درآمد بیشتری برای شرکت یا شخص به وجود آورد و یا اساس انعقاد یک موافقت نامه ی اعطای نمایندگی فروش باشد.
ممکن است دارایی ارزشمند کسب و کار باشند.
برای محصولات و شرکت و خدمات شما ایجاد شهرت و وجه می کند.
شرکت ها را تشویق می کند در حفظ یا بهبود کیفیت محصولات سرمایه گذاری کنند.
ممکن است برای دریافت وام مفید باشند.
جزء ضروری موافقت نامه های اعطای نمایندگی است .
اجازه استفاده از آن ها به اشخاص ثالث داده می شود و منبع مستقیم درآمد از محل حق امتیازها می باشند.
ابزار بازاریابی و اساس ایجاد وجهه و شهرت شرکت ها هستند.
قابل توجه است، ثبت علامت تجاری یا برند مستلزم آگاهی و دقت بالایی است و فرد متقاضی باید با نحوه انتخاب نام تجاری مناسب با نوع فعالیت شرکت یا سازمان خود، روش صحیح تکمیل اظهارنامه علامت و همچنین انتخاب طبقات کالا و محصولات مورد نیاز خود آشنایی کامل داشته باشد.
مدارک مورد نیاز برای ثبت برند زعفران  عبارت است از :
1- مدارک مثبت هویت متقاضی
الف) اشخاص حقیقی:کپی شناسنامه و کپی کارت ملی
ب) اشخاص حقوقی:آخرین روزنامه رسمی دلیل مدیریت کپی شناسنامه و کارت ملی صاحبان امضاء
2- مدارک نماینده قانونی:چنانچه تقاضا توسط نماینده قانونی(وکیل،دارنده یا دارندگان حق امضا برای اشخاص حقوقی و ….) به عمل آید مدارک آن ضمیمه گردد.
3-10 نمونه گرافیکی یا کپی یا تصویر از علامت درخواستی حداکثر در ابعاد ده در ده سانتی متر
4- در صورت سه بعدی بودن علامت ارائه علامت به صورت نمونه گرافیکی یا تصویر دو بعدی به نحوی که از شش زاویه متفاوت تهیه و در مجموع یک نمونه واحد را تشکیل دهند.
5- ارائه مدارک دال بر فعالیت در رشته مربوط
6- استفاده از حق تقدم:چنانچه متقاضی ثبت بخواهد به استناد تقاضای ثبت یا ثبت خارج از کشور از مزایای حق تقدم (حداکثر 6 ماه) استفاده نمایند می بایست مدارک مربوط به حق تقدم را همزمان با تسلیم اظهارنامه یا حداکثر ظرف 15 روز از آن تاریخ تسلیم کنند.
7- نسخه ای از ضوابط و شرایط استفاده از علامت جمعی و تاییدیه مقام صلاحیت دار
مراحل ثبت برند زعفران  :
– عموماَ اولین گام در ثبت برند، استعلام آن می باشد، تا توسط شخص دیگری به ثبت نرسیده باشد. برای این منظور می توانید با همکاران ما در ثبت شرکت  تماس حاصل فرمایید.
– پس از انتخاب برند و تأیید استعلام می توانید به سامانه اداره مالکیت معنوی به نشانی  مراجعه نمایید و اطلاعات لازم را وارد نموده و کد پیگیری را دریافت کنید.
– پس از تکمیل اطلاعات در سامانه، ممکن است پاسخ اداره یکی از این سه حالت اخطار نقص، رد پرونده، آگهی نوبت اول باشد. که در حالت آگهی نوبت اول یعنی مشکلی در اطلاعات وارد شده وجود نداشته و می بایست نسبت به ارائه مدارک اقدام نمایید.

   


مراحل ثبت موسسه

شنبه 2 آذر 1398 نویسنده: درسا م |

 


مرحله اول:
عقد قرارداد

شما می توانید قرارداد «ثبت موسسه غیر تجاری» خود را به صورت تلفنی، حضوری، آنلاین منعقد نمایید.

مرحله دوم:
تکمیل مدارک

جهت انجام سریع و به موقع ثبت شرکت تان می بایست مدارک مورد نیاز را در کوتاه ترین زمان تکمیل و به کارشناس تکمیل مدارک تحویل دهید.

جهت سهولت کار می توانید مدارک خود را از طریق سامانه مشتریان ارسال کنید

مرحله سوم
تأیید نام

در این مرحله نام های پیشنهادی شما (با رعایت اولویت) به اداره مربوطه ارسال می شود و چنانچه مطابق با شرایط زیر باشد یک نام برای شرکت تان تأیید می شود.

چنانچه در انتخاب نام موسسه نیاز به مشاوره دارید می توانید با مشاوران ثبت ملاصدرا تماس حاصل نمایید.

نکات انتخاب نام
چند نام با توجه به اینکه:الف– نام خارجی نباشدب- سابقه ثبت نداشته باشدپ- دارای معنا ومفهوم باشدت- بافرهنگ اسلامی مطابقت داشته باشد  انتخاب و به واحد تعیین نام اداره ثبت شرکتها مراجعه و مسئول مربوطه با بررسی نام های ارائه شده نسبت به انتخاب و تعیین نام اقدام و نام تعیین شده را در روی برگ اظهارنامه قید می نماید و سپس اخذ موافقت از مسئولین اداره ثبت شرکتها درخصوص نام تعیین شده به عمل آید و این نام باید در واحد تعیین نام ثبت دفتر شود.
مرحلــــه چهارم
امضای اوراق

در این مرحله می بایست تقاضانامه و وکالت نامه توسط کارفرما تأیید شود.

مرحله پنجم
تشکیل پرونده

مدارک توسط کارشناس جهت تشکیل پرونده به اداره مربوطه تحویل می شود و در دبیرخانه ثبت می شود.

مرحله ششم
کارشناسی

کارشناس اداره ثبت با توجه به مدارک ارسالی موجود، پرونده را کارشناسی و اعلام نظر می کند. در صورت اخطار احتمالی، پرونده مجدد از سوی کارشناسان رفع نقص می شود.

مرحله هفتم:
تحویل اسناد شرکت

شرکت شما ثبت شده است

 پس از پایان کار، به کارشناس تحویل مدارک مراجعه می نمایید و موارد زیر را دریافت می کنید

تقاضانامه، شرکت نامه، اساسنامه، صورتجلسه هیئت مدیره و آگهی تأسیس

   


مدارک مورد برای ثبت موسسه

شنبه 2 آذر 1398 نویسنده: درسا م |

 
۱-کپی شناسنامه و کارت ملی کلیه افراد(اعضای هیئت مدیره، موسسین، سهامداران، بازرسین)

۲- تکمیل مفاد قرارداد (آدرس شرکت و سکونت و کد پستی- سرمایه شرکت- لیست اعضا و سهامداران- درصد سهام و سهم الشرکه و سمت ها- موضوع فعالیت- لیست اسامی (حداقل ۵ مورد اسم ۳ سیلاب خاص)

۳-امضا و تأیید اوراق شرکت.

   


درباره وبلاگ


آخرین پستها


نویسندگان


آمار وبلاگ

کل بازدید :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
تعداد نویسندگان :
تعداد کل پست ها :
آخرین بازدید :
آخرین بروز رسانی :